pijl

Hoe schrijf ik een klantcase

Klantcases zijn een goede manier om de content op uw website actief te houden voor Google, wat zorgt voor een hogere plaats in de zoekresultaten. Lees hoe wij dit doen.

Tip 1: Het doel

Bedenk u als allereerst voor wie u de klantcase schrijft. Is het bijvoorbeeld voor potentiële klanten uit een specifieke branche? En is het dan voor de eigenaar, manager of een andere (uitvoerend) medewerker? Op welke toon u het verhaal schrijft, hangt namelijk erg af van de doelgroep voor wie het is.

Nadat u weet wie de doelgroep van uw case is, is de volgende stap om te bedenken wat het doel is van uw verhaal. De bezoekers stuiten op uw klantcases, wat willen zij dan lezen. Zijn ze op zoek naar een oplossing voor een probleem? Of zoeken ze een partij voor ondersteuning? 

Tijdens het schrijven is het belangrijk om constant te denken vanuit de bezoeker. Wie is de bezoeker en waar is hij naar opzoek. Zo kunt u ervoor zorgen dat de potentiële klant uiteindelijk denkt: ‘’Wij zitten in dezelfde situatie als dit project en deze partij kan ons helpen aan een goed resultaat.’’ 



Tip 2: Het probleem

Nu we het doel hebben vastgesteld, kunnen we ingaan op de inhoud van het verhaal. Hoe heb je het probleem van de klant verholpen? En wat levert dit opgeloste probleem de klant op? Vaak gaat dit over het verminderen van kosten, tijd en/of energie bij de klant. Let bij het schrijven van de case erop dat u de bezoeker het gevoel van herkenbaarheid en overtuiging geeft.



Tip 3: Het resultaat

Sluit het verhaal af met het resultaat. Laat als het mogelijk is beelden zien van het eindresultaat. Bijvoorbeeld foto’s van het product of een afbeelding van de stijgende groeicijfers in een grafiek. Zo kan de bezoeker zelf bekijken wat u voor de klant heeft betekend.

Vervolgens is het belangrijk om te vermelden wat de klant van het resultaat vind. Daarbij wat ze van het proces vonden en uw service. Hoe verliep de samenwerking? Hoe was de communicatie tijdens het proces? Het is natuurlijk een klantcase en hierin staat de klant centraal.



Kom met uw bedrijf op onze website!

Bij Custom Website schrijven we ook klantcases. Wilt u als klant op onze website uitgelicht worden? Neem dan zeker even contact op met onze online marketeer. 



Wilt u ook samen online succes behalen?

Wij kunnen u helpen bij het laten maken van klantcases. Daarnaast schrijven we ook content zoals webteksten, blogs en nieuwsbrieven en beheren we de Google Ads van klanten. Bekijk ook onze vorige blogpost: ‘’Een goede landingspagina schrijven’.

Wij kunnen voor u bekijken waar binnen uw organisatie mogelijkheden liggen voor verbetering. Vraag een vrijblijvend adviesgesprek aan. Dan kunnen we samen uw doelstellingen bespreken.

Meer marketing items

23 jul

De invloed van ChatGPT op ons eigen brein

Nu al een paar jaar wordt ChatGPT internationaal door ruim 100 miljoen mensen per maand gebruikt. ChatGPT kan alles schrijven wat wij maar kunnen bedenken. Het schrijven van verslagen, artikelen en het samenvatten van teksten. Maar geeft ChatGPT wel originele informatie en zijn de teksten te herkennen?

18 apr

Gebruik server side tagging voor accurate metingen

Er zijn voortdurende ontwikkelingen op gebied van online privacy en de aanpassingen in het gebruik van (third party) tracking cookies. Voorheen werd de data via de client-side verzameld. Maar deze is niet meer volledig. Server side tagging is de nieuwe methode waarmee we data verzamelen. Deze methode biedt een oplossing om gegevens te blijven verzamelen op een manier die toekomstbestendig en privacyvriendelijk is.

22 mrt

Maak je klaar voor Google Consent Mode V2

Per 1 maart is er een wijziging in de cookiewet doorgevoerd. Al enkele jaren zijn websites verplicht om bezoekers te informeren welke persoonsgegevens websites bijhouden, maar advertentieplatformen zijn nu verplicht om deze data op een legale manier te verzamelen. Website bezoekers krijgen meer grip op hun eigen data.

23 jan

Moet u linkbuilding uitbesteden

Als u in de SEO-branche zit, dan weet u dat linkbuilding een van de belangrijkste aspecten is om een website hoger in de resultatenpagina's van zoekmachines te krijgen. Maar wat gebeurt er als je geen tijd of middelen hebt om zelf aan linkbuilding te doen? Dat is waar outsourcing om de hoek komt kijken. In deze blogpost bespreken we de voor- en nadelen van het uitbesteden van uw linkbuilding, zodat u een weloverwogen beslissing kunt nemen over wat het beste is voor uw bedrijf.

22 dec

5 meest voorkomende linkbuildingfouten - en hoe ze te vermijden

Linkbuilding kan een lastige zaak zijn. Doe het goed en u zult een aanzienlijke toename van het verkeer en de zichtbaarheid van uw website zien. Doet u het echter verkeerd, dan kunt u meer kwaad dan goed doen. In deze blogpost overlopen we 5 van de meest voorkomende fouten bij linkbuilding - en geven we u enkele tips om ze te vermijden.

07 nov

On-Page Optimalisatie: Het wat, waarom en hoe

On-page optimalisatie is een van de belangrijkste, maar vaak verkeerd begrepen aspecten van zoekmachine optimalisatie (SEO). In zijn eenvoudigste vorm is on-page optimalisatie het proces van het optimaliseren van individuele webpagina's om hun positie in de resultatenpagina's van zoekmachines (SERP's) te verbeteren

14 sep

Het belang van linkbuilding

Linkbuilding is het proces van het verwerven van hyperlinks van andere websites naar de jouwe. Linkbuilding is belangrijk omdat het een van de vele factoren is die zoekmachines zoals Google gebruiken om websites te rangschikken. Linkbuilding kan een moeilijk en tijdrovend proces zijn, daarom kiezen veel mensen ervoor het uit te besteden aan een bureau of freelancer. 

13 jan

Hoe schrijf ik een klantcase

Klantcases zijn een goede manier om de content op uw website actief te houden voor Google, wat zorgt voor een hogere plaats in de zoekresultaten. Daarnaast laten de cases aan uw bezoekers zien wat voor werk u levert en wekt het vertrouwen op. Wij hebben een aantal tips voor het schrijven van een case voor u op een rijtje gezet.

15 dec

Een goede landingspagina schrijven

Een landingspagina schrijven is niet zo simpel als u denkt. Er zijn veel punten waar u rekening mee moet houden om de bezoeker te stimuleren en om hoog in de zoekresultaten van Google te komen. Wij hebben de punten voor u op een rijtje gezet.

28 okt

Hoe kom ik hoger in Google?

Wij krijgen vanuit bedrijven vaak de vraag: ‘’Hoe kom ik hogerop in Google?’’ Er zijn hier meerdere antwoorden op mogelijk. Dus hebben wij een lijst samengesteld met alle tips voor hoe uw bedrijf hoger in de Google zoekresultaten komt.

28 sep

Hoe werkt Google Shopping

De Google Shopping handleiding voor dummies. Wij hebben voor u op een rijtje gezet wat Google Shopping is, hoe het werkt en hoe u het opzet. Verder beschrijven we welke andere mogelijkheden voor Shopping kanalen er nog zijn. 

13 aug

Nieuw! Afbeeldingen in uw Google Ads

Sinds kort geleden zijn er beeldextensies toegevoegd aan de lijst met advertentie-extensies van Google Ads. Dit betekent dat u nog zichtbaarder kan worden in de zoekresultaten op Google. Laat bijvoorbeeld uw logo, pand of product zien naast uw tekstadvertentie.

08 okt

6 Voordelen en nadelen van SEA

SEA ook wel bekend als Search Engine Advertising is een alternatief voor de welbekende SEO strategie. Met SEA kan je tegen een betaling je website hoger plaatsen bij je gewenste zoekmachine zoals, Google, Yahoo en Bing. In deze blog bespreken we de belangrijkste voordelen en nadelen van SEA.

15 jun

Hoger in Google met deze 16 SEO-tips

Geen idee hoe je goede seo content schrijft? Bekijk in deze blog hoe je hoger in Google kan komen. Met handige tips leggen we uit wat je zelf kan doen.

16 sep

Google heeft nieuwe linkkenmerken geïntroduceerd

Vandaag heeft Google aangekondigd dat het de kenmerken van nofollow-links alleen als een hint en niet als een richtlijn in de toekomst zal behandelen. Daarnaast zijn er twee nieuwe linkkenmerken geïntroduceerd. Lees hier wat voor invloed dit heeft op uw website en welke aanpassingen u moet moet doen.