Tip 1: Het doel
Bedenk u als allereerst voor wie u de klantcase schrijft. Is het bijvoorbeeld voor potentiële klanten uit een specifieke branche? En is het dan voor de eigenaar, manager of een andere (uitvoerend) medewerker? Op welke toon u het verhaal schrijft, hangt namelijk erg af van de doelgroep voor wie het is.
Nadat u weet wie de doelgroep van uw case is, is de volgende stap om te bedenken wat het doel is van uw verhaal. De bezoekers stuiten op uw klantcases, wat willen zij dan lezen. Zijn ze op zoek naar een oplossing voor een probleem? Of zoeken ze een partij voor ondersteuning?
Tijdens het schrijven is het belangrijk om constant te denken vanuit de bezoeker. Wie is de bezoeker en waar is hij naar opzoek. Zo kunt u ervoor zorgen dat de potentiële klant uiteindelijk denkt: ‘’Wij zitten in dezelfde situatie als dit project en deze partij kan ons helpen aan een goed resultaat.’’
Tip 2: Het probleem
Nu we het doel hebben vastgesteld, kunnen we ingaan op de inhoud van het verhaal. Hoe heb je het probleem van de klant verholpen? En wat levert dit opgeloste probleem de klant op? Vaak gaat dit over het verminderen van kosten, tijd en/of energie bij de klant. Let bij het schrijven van de case erop dat u de bezoeker het gevoel van herkenbaarheid en overtuiging geeft.
Tip 3: Het resultaat
Sluit het verhaal af met het resultaat. Laat als het mogelijk is beelden zien van het eindresultaat. Bijvoorbeeld foto’s van het product of een afbeelding van de stijgende groeicijfers in een grafiek. Zo kan de bezoeker zelf bekijken wat u voor de klant heeft betekend.
Vervolgens is het belangrijk om te vermelden wat de klant van het resultaat vind. Daarbij wat ze van het proces vonden en uw service. Hoe verliep de samenwerking? Hoe was de communicatie tijdens het proces? Het is natuurlijk een klantcase en hierin staat de klant centraal.
Kom met uw bedrijf op onze website!
Bij Custom Website schrijven we ook klantcases. Wilt u als klant op onze website uitgelicht worden? Neem dan zeker even contact op met onze online marketeer.
Wilt u ook samen online succes behalen?
Wij kunnen u helpen bij het laten maken van klantcases. Daarnaast schrijven we ook content zoals webteksten, blogs en nieuwsbrieven en beheren we de Google Ads van klanten. Bekijk ook onze vorige blogpost: ‘’Een goede landingspagina schrijven’’.
Wij kunnen voor u bekijken waar binnen uw organisatie mogelijkheden liggen voor verbetering. Vraag een vrijblijvend adviesgesprek aan. Dan kunnen we samen uw doelstellingen bespreken.