Hoe kom ik in de zoekresultaten van Google?
Alleen een website of webshop hebben is niet genoeg om in de top 10 resultaten te komen van Google. Naast met uw merknaam, wilt u ook in de zoekresultaten komen op zoektermen die relevant zijn voor uw bedrijf. Op het moment staan uw concurrenten hier, maar daar is wat aan te doen.
1 Mobile first
Op dit moment geeft Google voorrang aan websites die een mobiele versie hebben. Tegenwoordig zit iedereen te zoeken op hun smartphone. Zorg er dus voor dat uw website of webshop ook mobielvriendelijk is. Daarbij moet u ervoor zorgen dat deze snel laad op een mobiel of tablet. De gebruikservaring is een belangrijke factor voor Google.
2 Long tail zoekwoorden
We zien dat veel bedrijven gebruik maken van zoekwoorden die bestaan uit maar een of twee woorden. Terwijl consumenten die long tail zoeken vaak een hogere conversie-intentie hebben, omdat ze gerichter zoeken. Dit is dus ontzettend zonde.
Een voorbeeld van een long tail zoekwoord is: ‘’website laten maken in Groningen’’, in plaats van ‘’website’’ of ‘’website laten maken’’. Wij kunnen voor u een zoekwoorden analyse uitvoeren, zo weet u welke zoekwoorden relevant zijn voor u en op welke termen er vaak gezocht wordt in Google.
3 Landingspagina’s
Nu u weet welke long tail zoekwoorden u op gevonden wilt worden, is het belangrijk dat hier landingspagina’s voor zijn. Elke pagina optimaliseert u voor een zoekterm. Op de pagina moet content staan over het onderwerp, met een duidelijke call-to-action en links naar andere relevante pagina’s. Denk erom dat relevantie erg belangrijk is, dus zorg voor goede content.
4 Content
Google beloond sites die veel inhoud hebben. Dus hoe meer inhoud een website of webshop heeft, hoe hoger u in de Google resultaten komt. Vaak raden wij aan om dit te doen door middel van blogs of nieuwsartikelen. Plaats minstens een keer per maand een artikel op uw site. Zo weet Google dat de site actief is en gaat hij deze beter bekijken. Onze Online Marketeer kan u helpen bij het maken van SEO-vriendelijke artikelen.
5 Adverteren
Tot slot is er natuurlijk ook nog het Google adverteren. Door in Google Ads te gaan bieden op long tail zoekwoorden komt u bovenaan in de zoekresultaten. Dit gaat door middel van CPC (kosten per klik). Advertenties komen altijd boven de andere zoekresultaten te staan. Zo bent u goed zichtbaar in Google op uw zoektermen.
Wilt u uw online vindbaarheid verbeteren?
Bij Custom Website bieden we hulp aan in de Online Marketing. Van webpagina’s schrijven, blogs of nieuwsartikelen tot aan Google Ads. Bekijk de mogelijkheden die wij bieden. Of neem contact met ons op voor een vrijblijvend adviesgesprek, dan kunnen we samen uw doelstellingen bespreken.