1) Belangrijkste informatie eerst
Het is cruciaal voor een landingspagina dat alle belangrijke informatie boven de vouw staat. De vouw betekent alles wat u ziet op een pagina, zonder er voor te hoeven scrollen. Bezoekers bepalen in slechts enkele seconden of de informatie op een pagina relevant is voor hun, of dat ze wegklikken.
Daarom is het ook belangrijk om een call-to-action te geven boven de vouw, een doel voor de bezoeker zodat ze doorklikken in plaats van wegklikken. Meer over call-to-actions leest u in onze vorige blogpost: ‘’Een krachtige call-to-action button.’’
2) Denk om de zoektermen
Om goed gevonden te worden in Google, moet de landingspagina de zoektermen van uw doelgroep bevatten. Hiervoor zult u eerst een zoekwoorden analyse moeten doen. Als u weet op welke zoekwoorden u gevonden wilt worden en op welke termen de doelgroep veel zoekt, kunt u gaan beginnen met het verwerken van de tekst.
3) Waarom bij u?
Daarnaast moet er in de tekst ook naar voren komen wat uw bedrijf en product of dienst onderscheid van de concurrentie. Waarom moet de bezoeker voor u kiezen? Beschrijf duidelijk en compact wat de voordelen voor de bezoeker zijn en wat de bezoeker aan u heeft. Daarnaast werkt het altijd goed om ook het aanbod te vertellen en als het kan ook te laten zien in scherpe foto’s.
Wilt u ook samen online succes behalen?
Wij kunnen u helpen bij het laten schrijven van landingspagina’s. Naast content maken bieden we ook hulp bij Google Ads. Daarbij kunnen we voor u bekijken waar binnen uw organisatie mogelijkheden liggen voor verbetering. Vraag een vrijblijvend adviesgesprek aan. Dan kunnen we samen uw doelstellingen bespreken.