pijl

Wanneer moet ik een nieuwe responsive design

Een website is meer dan een online visitekaartje van een organisatie.Tegenwoordig moet het design responsive en uniek zijn om klanten te trekken

Er was een tijd dat het prima was dat een website niet meer dan een online visitekaartje of brochure van een organisatie was. Een website ging dan ook makkelijk tien jaar mee. De noodzaak om een website te vernieuwen was er alleen als de inhoud van een brochure veranderde.

Responsive website is steeds belangrijker

Hoe anders is het nu. Een website is tegenwoordig een steeds belangrijker onderdeel in de marketingmix van een organisatie. Het is in vrij korte tijd veranderd van een online uithangbord naar een onmisbaar en waardevol middel dat zelfs een interessante bijdrage kan leveren aan het bereiken van algemene doelstellingen. Veel organisaties onderschatten desondanks de waarde van een actuele en professionele website. En daarmee de manier waarop men een organisatie afgerekent op de uitstraling van een website. Het zegt namelijk iets over de professionaliteit en de mate waarin een organisatie de online bezoeker serieus neemt. Dus zelfs als een website niet als lead of verkoopkanaal dient, een up-to-date website is tegenwoordig voor iedere organisatie onontbeerlijk.

Website na 3 a 4 jaar verouderd

Tegenwoordig is een website na ongeveer drie tot vier jaar visueel en technisch verouderd. Het is dan ook niet verwonderlijk dat organisaties gemiddeld om de drie tot vijf jaar een website laten maken. Daarbij ligt de focus veelal op het visuele aspect; zijn de teksten en beelden nog wel actueel? De techniek wordt vaak vergeten of onderschat. Begrijpelijk, want de meeste organisaties zijn niet bekend met de technische voorwaarden. Dit is tegenwoordig echter in sterk toenemende mate van invloed op zowel de gebruikerservaring. Denk hierbij aan de snelheid waarmee een website laadt en of een website responsive is. Dit laatste gaat erom of een website op verschillende apparaten goed weergegeven wordt. Dat is van belang omdat tegenwoordig al circa 10-40% van de bezoekers via mobiele apparaten een website bezoekt. Naast de gebruikerservaring heeft de techniek ook invloed op belangrijke zaken als veiligheid (hoe bestendig is een website tegen hacks en virussen) en de manier waarop een website door zoekmachines als Google gewaardeerd wordt (wat invloed heeft op de positie in zoekresultaten).

De conclusie is dat het belangrijk is om voldoende aandacht te besteden aan een technisch en visuele goede en actuele website. Wat voor organisatie u ook heeft en in welke branche u ook actief bent, het is van belang om zowel naar de inhoud en uitstraling als naar de techniek van een website te kijken. Geeft uw internet partner hier goed advies over en leveren ze de technische kwaliteit die nodig is voor een goede basis? Bij Custom website hoeft u hier niet bang voor te zijn. Wij denken met u mee over alle aspecten die belangrijk zijn. Met een eigen CMS dat continu onderhouden wordt, en door snelle hosting en kwalitatieve SSL beveiligingscertificaten te bieden, bent u tegen aantrekkelijke tarieven verzekerd van een goede, veilige en actuele website.

Meer conversie items

20 mei

Zo maakt u van een websitebezoeker een vaste klant

Voor bedrijven die streven naar online succes, staat conversie-optimalisatie centraal. Het omzetten van een websitebezoeker naar een klant of lead, kan zo makkelijk zijn. Haal het maximale uit uw bezoekers door conversie optimalisatie, ook wel conversie ratio optimalisatie (CRO) genoemd, toe te passen.

26 nov

Een krachtige call-to-action button

Een call-to-action spoort uw bezoekers aan om iets te gaan doen op uw site. Wij leggen u uit wat een call-to-action precies is en hoe u een krachtige call-to-action button maakt. Zonder call-to-action zal uw bezoeker niet het pad doorlopen dat u wilt.

11 jan

12 Tips om de website conversie te verhogen

Met conversie overtuig jij de bezoeker om een aankoop te maken bij jouw webshop of website. Maar hoe kan jij je conversie verhogen? In deze blog zijn 12 tips gegeven over hoe jij je website kan verbeteren om de conversieratio te verbeteren.

18 jun

Wat is conversie en hoe verbeter ik deze?

Met conversie op online gebied bedoelen we de omzetting van bezoek aan een website naar een bepaald conversiedoel. Uw site kan heel veel bezoekers trekken, maar dat heeft weinig waarde als er geen manieren zijn om bezoekers om te zetten naar klanten.

09 apr

10 redenen om uw website te verlaten

Vaak investeert men veel tijd en geld aan het genereren van traffic (bezoekers) naar een website. Er wordt echter niet altijd even veel aandacht besteedt aan het behouden van bezoekers dan wel het voorkomen dat deze de website verlaten. De kans bestaat dan dat alle moeite voor niks is geweest. In dit artikel geven we een aantal tips om dat te voorkomen.

02 jan

De belangrijkste webdesign trends voor 2018

Als we het hebben over het ontwerp van een website, gaat het niet alleen over een leuke uitstraling. De trends die we in dit artikel delen, hebben óók effect op de prestaties en conversie. Natuurlijk is het van belang dat je zelf tevreden bent over het design van jouw website, maar eigenlijk is een functioneel en passend design veel belangrijker omdat dat leidt tot het beoogde doel. Bovendien valt er over smaak niet te twisten.

20 nov

Wanneer moet ik een nieuwe responsive website laten maken

Er was een tijd dat het prima was dat een website niet meer dan een online visitekaartje of brochure van een organisatie was. Een website ging dan ook makkelijk tien jaar mee. De noodzaak om een website te vernieuwen was er alleen als de inhoud van een brochure veranderde.